OPIS
Na wstępie autor omawia podstawę programową i kompetencje nauczyciela przedmiotu. Następnie wprowadza w problem nauczania ogólnych zagadnień wiedzy o kulturze, przedstawiając metody nauczania, pomoce naukowe i przykładowe konspekty lekcji z zkresu elementów teorii kultury. W kolejnym rozdziale autor zagłębia się w problem nauczania wiedzy o sztuce - analizuje zagadnienie przekazywania wiedzy z zakresu historii różnych dziedzin sztuki, omawia nauczanie muzyki, zagadnień filmu i teatru, wprowadza w kwestię manifestacji artystycznych kontrkultury i pop-kultury oraz proponuje konspekty lekcji. W dalszej części książki autor przedstawia problem wdrażania uczniów do uczestnictwa w kulturze i ochronie dóbr kultury, a także omawia realizację ogólnych celów edukacyjnych i wychowawczych. Omawia także zagadnienia związane z korzystaniem z podręczników. Na końcu książki znajduje się aneks z polecaną literaturą, nagraniami muzycznymi i stronami internetowymi dotyczącymi sztuki i kultury.