OPIS
Prezentowane zagadnienia są tak zróżnicowane, jak bardzo bogata i różnorodna jest tematyka i specjalizacja kół naukowych. Cztery artykuły zostały oparte na wynikach badań ankietowych. Członkowie SKN Młodych Statystyków i Demografów sięgnęli do tej popularnej metody badawczej, aby lepiej poznać sylwetki studentów AE w Poznaniu, ich sposób pracy, nauki i poziom satysfakcji z życia uczelnianego. Ankiety pomogły także młodym badaczom z SKN Marketingu określić kierunki i tendencje wakacyjnej emigracji studentów dziennych oraz okoliczności i motywy wakacyjnych wyjazdów do pracy za granicą. Z kolei autorzy z SKN Młody Przedsiębiorca skupili swoje badania na osobach prowadzących działalność gospodarczą, aby określić motywy oraz czynniki sukcesu bądź porażki w prowadzeniu własnej firmy.
Kolejne trzy artykuły mają charakter przyczynków opisujących ciekawe, zarówno z teoretycznego, jak i z praktycznego punktu widzenia, zagadnienia ekonomiczne. Grupę tę otwiera SKN Finansów Przedsiębiorstw, którego artykuł przedstawia przykłady manipulowania danymi finansowymi w celu przedstawienia obrazu mającego spełnić oczekiwania odbiorcy, a nie rzeczywistości gospodarczej. W następnym artykule przedstawiciel SKN Pecunia rozważa zastosowanie mierników oceny efektywności inwestycji do prognozowania stóp zwrotu funduszy inwestycyjnych. Natomiast opracowanie, które jest efektem badań członka SKN Młody Przedsiębiorca, prezentuje przebieg postępu technicznego w wybranych gospodarkach europejskich w latach 1995-2005, mierzonego resztą Solowa.
Na koniec w zbiorze umieszczone zostały dwa opracowania związane z tematyką rozwoju turystyki. Artykuł SKN Marketingu Multimedialnego poświęcony jest ocenie przystosowania oferty turystycznej Międzygórza do zmieniających się potrzeb turystów.