OPIS
Podczas badania istoty organizacji odnosi się ją obecnie często do wielu metafor, wzorców interpretacyjnych i konstruktów myślowych. Tym wzorcem może też być umysł ludzki - najdoskonalsza, wirtualna, inteligentna ucząca się organizacja informacyjna stworzona przez naturę. Z wielu względów, nauka bardzo rzadko posługiwała się tym modelem. Pomimo tego, że wynikające z tego korzyści teoretyczne i praktyczne mogłyby być znaczące. Próbę taką i wyzwanie podjęła Autorka książki - Umysły organizacji informacyjnej. Tworzą ją dwa zwięzłe wykłady. Pierwszy opisuje umysł ludzki jako organizację informacyjną i buduje jego model oparty na podstawowych funkcjach poznawczych i integracyjnych. Drugi pokazuje, że może on być odwzorowany lub obecny w różnych organizacjach i jest próbą wyjaśnienia, w jaki sposób zaproponowany model może się uaktywniać w innych organizacjach informacyjnych, najczęściej w ich strukturach nieformalnych i podejmowanych rolach organizacyjnych.