OPIS
Strategicznym zamiarem przyświecającym pisaniu tej książki było pogodzenie wiedzy teoretycznej, dotyczącej terminologii i pewnych wątków teoretyczno-poznawczych z oczekiwaniami praktyków, którzy w jednym opracowaniu mogliby poznać całą stronę pragmatyczną PR, aplikacje wiedzy teoretycznej, czyli konkretne wzorce dotyczące możliwie wszystkich narzędzi i technik PR, a także zalecenia i ostrzeżenia przed błędami. Książka próbuje odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące podstawowej sfery pojęciowej, śledzi historyczne wykształcenie się współczesnego PR, umiejscawia PR wśród innych działalności komunikacyjnych organizacji, wskazuje na uniwersalne, ponadczasowe cele PR oraz cele realizowane w konkretnej działalności (głównie przedsiębiorstw), uwypukla motywy współczesnych przedsiębiorstw do szczególnego zainteresowania się PR, a nawet przesuwania zainteresowań z reklamy ku PR, a także inspiracje wynikające z narastającej złożoności i dynamiki otoczenia organizacji.