OPIS
Budowanie bazy danych -- od podstaw i dla każdego!
- Jak korzystać z istniejącej bazy danych w Accessie i zaprojektować nową?
- Tabele, relacje, kwerendy -- jak sprawić, by wszystko ze sobą współgrało?
- Formularze, makra i własne pomysły -- co zrobić, by baza spełniała Twoje potrzeby?
W dzisiejszym świecie nikt chyba nie wyobraża już sobie funkcjonowania bez elektronicznych baz danych. Znajdują się one niemal wszędzie: we wszelkich instytucjach państwowych, obsługujących dziennie tysiące obywateli, ale też w każdej firmie, która wie, że tylko szybki dostęp do informacji o własnych klientach gwarantuje jej poprawę jakości usług oraz rozwój. Dobrze zaprojektowana baza pozwala bez trudu wyłuskać potrzebne dane -- zarówno te dotyczące konkretnej pozycji (klienta, towaru, usługi), jak i te statystyczne, pokazujące na przykład sprzedaż z ostatniego miesiąca. Program Access oferuje takie możliwości i jest oczywistym wyborem dla tych, którzy nie mogą poświęcić za dużo czasu na naukę obsługi bardziej skomplikowanych baz.
Książka "Access 2007 PL w biurze i nie tylko" to świetny przewodnik po strukturze tej aplikacji, gwarantujący efektywne przyswojenie wiedzy na temat zakładania bazy danych i korzystania z niej. Dowiesz się stąd, jak rozpocząć pracę z programem i gdzie szukać potrzebnych narzędzi. Nauczysz się tworzyć i obsługiwać tabele, decydować o typach relacji, posługiwać się kwerendami i generować raporty. Poznasz także możliwości formularzy i formantów, zasadę działania i elastyczność makr, a także bardziej zaawansowane zagadnienia z tej dziedziny. Krótko mówiąc -- staniesz się ekspertem od Accessa.
- Podstawowe informacje o obsłudze systemu
- Tabele
- Relacje i kwerendy
- Formularze, formanty i raporty
- Makra i edytor języka Visual Basic
- Jednoręki bandyta -- grafika i losowość w jednym
- Kalendarze, czyli funkcje i kwerendy
Nie bój się Accessa! Wykorzystaj jego możliwości!