OPIS
W książce przedstawiono prawne, społeczne i psychologiczne uwarunkowania podejmowania negocjacji i mediacji w sferze publicznej, czyli w obszarze działań władzy wykonawczej, jak również sądowniczej i ustawodawczej. Zawiera ona - oprócz analizy przepisów prawa - przegląd klasycznych i najnowszych wyników badań z zakresu psychologii społecznej i socjologii, które powinny być znane osobom zajmującym się prowadzeniem mediacji i negocjacji. Opisane zostały zagadnienia związane z komunikacją interpersonalną i publiczną w negocjacjach i mediacjach oraz uwarunkowania ich prowadzenia wynikające z różnic i podobieństw o charakterze kulturowym. Praktyczną wartością opracowania jest rozdział dotyczący techniki sporządzania dokumentów w procesach negocjacji i mediacji, a także praktyki formalizowania dokonanych ustaleń, oraz rozdział dotyczący autoprezentacji osób biorących udział w sesjach mediacyjnych lub negocjacyjnych. Adresaci: Niniejsza publikacja jest podręcznikiem akademickim, ale będzie bez wątpienia przydatna również osobom zajmującym się negocjacjami i mediacjami, w których uczestniczą organy administracji publicznej i inne podmioty o statusie publicznym. Ujęto tu w sposób systematyczny informacje użyteczne zarówno dla osób występujących w negocjacjach i mediacjach w imieniu władz publicznych, jak i tych, które prowadzą negocjacje z organami administracji publicznej bądź uczestniczą w mediacjach prowadzonych przez takie organy.