OPIS
"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Książka] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice." Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi