OPIS
Spis treści:
1. Charakterystyka gotowości do uczenia się dziecka rozpoczynającego naukę w klasie
1. 2. Cechy i umiejętności dziecka kończącego przedszkole, umożliwiające rozpoczęcie nauki w szkole, opisane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
3. Proces diagnozowania i ogólne zasady przeprowadzania diagnozy.
4. Opis metody.
5. Wyniki diagnozy wstępnej.
6. Przykładowa interpretacja indywidualnych wyników.
7. Zestawienie wyników wstępnej diagnozy klasy.
8. Arkusz szczegółowej obserwacji dziecka z trudnościami w uczeniu się.
9. Lista kontrolna – rozpoznawanie ucznia zdolnego. Dodatkowo nauczyciel otrzymuje
10 kart pracy z ćwiczeniami rozwijającymi, które mogą być wykorzystane do pracy na lekcji lub podczas zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych.
Dzięki nim dzieci szybciej opanują umiejętność czytania i pisania.