OPIS
Książka dla starszej i dorosłej uczącej się młodzieży. entuje wiedzę o zjawisku stresu i wynikających z niej możliwościach poznawania siebie. Treści są wypośrodkowane między tym, co;naukowe a tym, co;popularne21;; podporządkowane nadrzędnemu celowi, jakim jest pomoc w wypracowaniu własnych;technik; radzenia sobie ze stresem; zawierające odwołania do przykładów z literatury (mitologii, historii, filmu). ty szczegółowe: źródła, objawy i skutki (negatywne i pozytywne) stresu; zróżnicowanie odmian stresu, wyodrębnienie oddziaływań niejako naturalnych i wymuszonych; ukazanie stresu w zestawieniu z innymi czynnikami wpływającymi na zachowanie; uwarunkowania stresu; racjonalne (np. poznawcze), emocjonalne (lęki, wyparte potrzeby, motywy) i społeczne (funkcjonowanie samodzielne, w grupie, aspiracje, rywalizacja); związek stresu i jego następstw z nieprawidłowościami w zakresie indywidualizacji nauczania i wadliwymi wyborami życiowymi); drogi dochodzenia do własnych sposobów radzenia sobie ze stresem (rozumienie siebie, oswojenie i ucywilizowanie stresu).