OPIS
Niniejsza książka jest podręcznikiem akademickim, który próbuje uporządkować i naświetlić problemy nowoczesnych mediów elektronicznych w aspekcie cywilizacyjnym, kulturowym, edukacyjnym. Burzliwy rozwój technologii informacyjnych i mass mediów oraz ich rozpowszechnienie, spowodował, że naukowa analiza tych zjawisk, jako dziedzina interdyscyplinarnych badań humanistycznych, jest zawsze opóźniona. Dotyczy to m.in. badań aksjologicznych, socjologicznych, etycznych i pedagogicznych, które odnoszą się nie tylko do suchej teorii, lecz również konsekwencji praktycznych. W książce autorzy odwołują się do uwarunkowań natury cywilizacyjnej i kulturowej, analizują rolę hipermediów i mass mediów w sferze edukacji. Są to analizy bardzo kompetentne, przeprowadzane z uwzględnieniem myśli humanistycznej w kreowaniu świadomości odbiorców przekazów komunikatów multimedialnych. Jest to obszerna monografia poświęcona mediom, ich roli i funkcjom przedstawionym w szerokim kontekście kulturowym.