OPIS
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i rodziców uczniów klas I-III. Z opracowania mogą korzystać również terapeuci pracujący z uczniami klas młodszych mającymi trudności w uczeniu się matematyki, można je także przeprowadzić w świetlicy szkolnej. Charakterystyczną cechą gier i zabaw dydaktycznych jest wysiłek umysłowy i możliwość samokontroli (wygrać, znaczy wykonać poprawnie)..Gry rozwijają w dzieciach pomysłowość, wymagają używania ścisłej i zrozumiałej terminologii, a także wysiłku woli i działania według planu. Przestrzeganie reguł często wymusza podporządkowanie swoich interesów, interesom grupy. W książce zaprezentowano 75 gier i zabaw dydaktycznych, przy czym niektóre mają kilka wersji, a wprowadzając zmiany w regułach można tworzyć nowe. Opracowane gry i zabawy dydaktyczne mają na celu:
1) kształtowanie pojęcia liczby,
2) doskonalenie techniki rachunkowej,
3) stosowanie umiejętności praktycznych i rozumienie struktury zadania tekstowego,
4) zastosowanie wybranych pojęć geometrycznych w różnych sytuacjach życiowych.
Do przeprowadzenia niektórych gier i zabaw są niezbędne odpowiednie środki dydaktyczne, które są w każdej szkole bądź są proste do przygotowania. Każda propozycja jest poprzedzona opisem celów dydaktycznych, jakie można osiągnąć.