OPIS
Książka adresowana do studentów, uczniów szkół średnich, rodziców, nauczycieli i pedagogów. Książka pomaga opanować techniki skutecznego uczenia się. Opisuje operacje myślowe potrzebne do zrozumienia i zapamiętania materiału, który jest przerabiany na wyższych uczelniach i szkołach średnich. Opisuje też typowe problemy studentów z motywacją i podaje pewne sugestie, jak sobie z nimi radzić. Opanowanie zasad i technik opisanych w niniejszej książce pomoże uczyć się wydajniej i uzyskiwać lepsze oceny. Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba zrozumieć temat, zadawać pytania czy przypomnieć sobie przeczytany materiał. Trzeba wiedzieć, jak konkretnie wykonać te zadania i – co równie ważne- w jaki sposób można samemu ocenić, czy wykonuje się je prawidłowo. Podobnie w odniesieniu do motywacji nie wystarczy powiedzieć studentom, aby byli dojrzali, wyznaczali cele, nie denerwowali się podczas egzaminu lub, aby uczyli się na własnych błędach. Trzeba wiedzieć jak tego dokonać w praktyce. Fragment recenzji: Lee M. Piersona: „Książka Locke`a jest zwięzłą prezentacją skutecznych metod uczenia się. Autor przedstawia co najmniej jeden ważny temat (monitorowanie swojej nauki, tj. świadome kontrolowanie efektywności swojego wysiłku umysłowego), którego nie napotkałem w innych publikacjach tego typu. Ta książka okazała się bardzo użyteczna na prowadzonych przeze mnie zajęciach praktycznych z umiejętności posługiwania się umysłem.” Autor, notka biograficzna Edwin A. Locke jest profesorem na Uniwersytecie w Maryland i absolwentem Harvardu. Autor licznych książek i artykułów z dziedziny psychologii i biznesu. Międzynarodowe uznanie zapewniły mu badania w dziedzinie stawiania celów i motywacji w pracy. Prezentowane w książce metody efektywnego uczenia się są wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych z udziałem studentów wyższej uczelni. Premiera 15 września 2009 r. Koedycja z wydawnictwem RK, wydanie II ISBN 978-83-89529-59-6 Format 155 x 225 mm, stron 186, oprawa miękka.