OPIS
Praktyczny podręcznik do nauki języka UML
-
Jak zaprojektować dobry system?
-
Jak poprawnie tworzyć i odczytywać modele?
-
Jak w praktyce stosować UML i poprawić jakość projektowanych produktów?
W świecie informatyki dobry projekt to często więcej niż połowa sukcesu, a wraz ze wzrostem popularności obiektowych języków programowania UML -- ujednolicony język modelowania przeznaczony do reprezentacji elementów w analizie obiektowej i programowaniu obiektowym -- stał się podstawowym narzędziem do tworzenia modeli. Dlatego też trudno wyobrazić sobie dobrego informatyka, który nie potrafi przygotować poprawnego projektu w tym języku lub odczytać modelu utworzonego przez kogoś innego.
"UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II" to przystępny podręcznik dla studentów i informatyków pragnących nie tylko poznać ujednolicony język modelowania, ale przede wszystkim nauczyć się korzystać z niego w kontekście inżynierii oprogramowania. Czytając go, dowiesz się, jak powinien wyglądać dobry system, poznasz składnię i funkcje języka UML, a przedstawione studia przypadku pozwolą Ci zobaczyć, jak używać go do projektowania praktycznych rozwiązań.
-
Projektowanie systemów bazujących na komponentach
-
Wprowadzenie do obiektowości
-
Efektywny proces projektowania
-
Opracowywanie modeli klas
-
Przygotowywanie modeli przypadków użycia
-
Tworzenie diagramów interakcji, stanów i aktywności
-
Przygotowywanie diagramów struktury i wdrożeń
-
Stosowanie komponentów i wzorców
-
Dbanie o jakość procesu i produktu
-
Praktyczne przykłady projektowania systemów
Jeśli chcesz tworzyć oprogramowanie najwyższej jakości,
zacznij od dobrego projektu.