OPIS
Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce podjęto próbę przedstawienia obecnego stanu wiedzy na temat konstruowania prognoz i zaprezentowano szerzej te spośród wielu znanych metod prognozowania zjawisk gospodarczych, które najlepiej dostosowane są do potrzeb przedsiębiorstw. Omówiono zarówno znaczenie prognoz dla zarządzania, jak i sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach jak: klasyfikacja metod prognozowania, dane prognostyczne i ich analiza, metody prognozowania oparte na modelach szeregu czasowego, metody prognozowania oparte na modelach ekonometrycznych, metody prognozowania oparte na modelach analogowych, metody prognozowania oparte na modelach ze zmiennymi wiodącymi, prognozowanie na podstawie metod jakościowych, integracja metod ilościowych z ocenami ekspertów, system prognostyczny przedsiębiorstwa, prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe. Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów budujących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.