OPIS
Publikacja stanowi pierwszą na rynku pozycję, która w sposób kompeksowy prezentuje niezwykle aktualną problematykę obowiązków informacyjnych nakładanych na banki w zakresie świadczenia usług bankowych. Zagadnienie to plasuje się w obszarze szeroko rozumianej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych. Zapewnienie konsumentom prawdziwej, rzetelnej i wyczerpującej informacji nie tylko na etapie zawierania umów, ale i w fazie poprzedzającej ich zawarcie oraz na etapie ich wykonywania jest wyrazem kształtowanego przez ustawodawstwo unijne modelu ochrony konsumenta rozsądnego. Na tle ogólnej problematyki dotyczącej świadczenia usług bankowych, ich specyfiki oraz zagrożeń dla konsumentów, zaprezentowane będą kolejno: publicznoprawny obowiązek informacyjny banku jako instytucji zaufania publicznego, obowiązki informacyjne wskazane w ustawie - Prawo bankowe w zakresie umów kredytu i rachunku bankowego, obowiązki informacyjne wynikające z ustaw konsumenckich tworzących tzw. prawo umów konsumenckich, tj. ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (w zakresie umów zawieranych poza lokalem przedsiebiorstwa i na odległość), ustawy o kredycie konsumenckim oraz ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych. Książka prezentuje również skutki prawne nieprzestrzegania obowiązków informacyjnych wskazanych w powyższych ustawach, a także przewidzianych m.in. w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawie o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.