OPIS
Obiekty, którym da się zrobić dobrą fotografię kolorową, można znaleźć prawie wszędzie. Od zbliżeń do krajobrazów, od portretów do architektury, podstawowym elementem przy wykonywaniu interesujących kolorowych zdjęć jest przede wszystkim zdolność dostrzegania możliwości tkwiących w jakiejś scenie lub ustawieniu oraz rozpoznania w jaki sposób właściwości koloru mogą być najlepiej wyeksponowane przez sposób ich fotografowania.
Codziennie wykonywane są miliony kolorowych fotografii, ale tylko na nieliczne z nich warto ponownie rzucić okiem. Istnieje duża różnica pomiędzy fotografią, której zdarzyło się być zrobioną w kolorze, a dobrą fotografią kolorową.
Rodzaj i kierunek światła mają ogromne znaczenie dla wyniku fotografowania, ponieważ to właśnie współdziałanie światła i obiektu ujawnia i podkreśla wizualne cechy kształtu, formy, wzoru, faktury i koloru.
Niniejszy podręcznik zawiera: naukę kreatywnego postrzegania koloru, komponowanie i projektowanie koloru, podstawowe zasady stosowania koloru. Ukazuje rolę światła i koloru w tworzeniu nastroju, pomaga w wyborze sprzętu fotograficznego. Wiele razy na kartach tej książki autor odnosi się do faktu iż obiekty, którym da się zrobić dobrą fotografię kolorową, można znaleźć prawie wszędzie. Od zbliżeń do krajobrazów, od portretów do architektury, podstawowym elementem przy wykonywaniu interesujących kolorowych zdjęć jest przede wszystkim zdolność dostrzegania możliwości tkwiących w jakiejś scenie lub ustawieniu oraz rozpoznania, w jaki sposób właściwości koloru mogą być najlepiej wyeksponowane przez sposób ich fotografowania. Codziennie wykonywane są miliony kolorowych fotografii, ale tylko na nieliczne z nich warto ponownie rzucić okiem. Istnieje duża różnica pomiędzy fotografią, której zdarzyło się być zrobioną w kolorze, a dobrą fotografią kolorową. Rodzaj i kierunek światła mają ogromne znaczenie dla wyniku fotografowania, ponieważ to właśnie współdziałanie światła i obiektu ujawnia i podkreśla wizualne cechy kształtu, formy, wzoru, faktury i koloru. Krótko mówiąc podręcznik ten jest niezastąpionym źródłem informacji o Fotografii Barwnej napisanym przez największy autorytet w tej dziedzinie. Szczegółowy Spis Treści - Poniżej
Spis Treści
- Kolor i obiekt
Kolory wsi
Kolory miasta
Kolory natury
Kolory szczegółów
Kolory codziennego dnia
Kolor nieba i wody
- Kolor i kompozycja
Postrzeganie kolorów
Kolor dominujący
Kontrast w kolorze
Harmonia koloru
Ograniczenie w kolorach
Projektowanie kolorów
Kadrowanie ujęcia
- Kolor i światło
Kolor w świetle dziennym
Kolor w różnych porach dnia
Kolor i nastrój
Kolor w sztucznym świetle
Tworzenie efektów kolorystycznych
- Aparaty i wyposażenie
Wybór aparatu
Rodzaj aparatu
Dobór obiektywu
Akcesoria aparatu
Rozumienie koloru
Rozumienie ekspozycji
Przesłony i szybkości migawki
Dobór filmu
Stosowanie filtrów
Wykończenie prac i prezentacja
- Słowniczek