OPIS
Książka ma na celu dostarczenie umiejętności praktycznego posługiwania się technologiami Javy. Dobór, kolejność i sposób prezentacji materiału pozwala początkującemu czytelnikowi systematycznie poznawać kolejne elementy technologii Javy, zaś odbiorcy zaawansowanemu umożliwia wybór interesujących fragmentów, m.in. zawierających omówienie niuansów i nowych środków Javy. TOM 2 II.A. Programowanie graficznych interfejsów użytkownika - komponenty AWT i Swingu - wszystko o obsłudze zdarzeń - akcje, mapy akcji i mapy klawiaturowe - architektura Model-View-Controller - dowolne dostosowywanie wyglądu komponentów za pomocą mechanizmów pluggable look & feel. II.B. Dynamiczna Java i programowanie komponentowe - dynamizowanie aplikacji za pomocą mechanizmu refleksji - JavaBeans, nasluch i wetowanie zmian właściwości; introspekcja - dynamiczne ustalanie i pobieranie właściwości - serializacja JavaBeans w formacie XML. II.C. Programowanie klient-serwer i aplikacje WEB - programowanie dostępu do baz danych (JDBC) - programowanie klient-serwer przy użyciu gniazd - serwery wielowątkowe oraz użycie kanałów gniazd i selektorów - wykorzystanie popularnych protokołów sieciowych (HTTP, FTP) - tworzenie, rozwijanie i wdrażanie aplikacji WEB (m.in. Ant) - technologia serwletów (słuchacze, filtry, MVC) oraz JSP