OPIS
``Pokonawszy złego czarodzieja, Reksio i Kretes mieli zamiar wreszcie odpocząć. Nie było im to jednak dane. Pojmani przez Zakon Ryżokitowców resztę życia spędzili w lochach. Reksio nie przeżył już żadnych przygód, a Kretes nigdy nie wrócił do swojej Molly``. Jeżeli nie chcesz, by tak potoczyła się historia, pomóż Reksiowi przebudować starą sofę na wehikuł czasu i sofnij się... cofnij się wraz z nim w odległą przeszłość. Bowiem właśnie tam żyje jedyna osoba, która wie, jak naprawić zegar historii, odmienić przebieg zdarzeń i wyprostować meandry czasu. Osobą tą jest tajemniczy Nostradamus.
Jest to kolejna, czwarta już część przygód Reksia, rozpoczynająca się od rozszyfrowania wiadomości znalezionej przez Reksia i Kretesa w ostatniej scenie "Reksia i czarodziei". Aby uratować świat, bohaterowie muszą natychmiast wyruszyć w przeszłość na spotkanie z Nostaradamusem. Kogut konstruuje wehikuł czasu i nasi bohaterowie wyruszają w okolice roku 1500. Niestety źle wpisują współrzędne i lądują w epoce kamienia co najwyżej łupanego. Przed nimi długa droga poprzez mroki dziejów. Oprócz prehistorii odwiedzą średniowiecze, starożytny Egipt i wiele innych ciekawych miejsc i momentów z przyszłości. Nowe zadania, zagadki, gry i postacie w tym różnego typu dalsi krewni Kretesa.