OPIS
W skład każdego pakietu należącego do cyklu JUTRO PÓJDĘ W ŚWIAT wchodzą: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, przewodnik dla nauczyciela wraz z płytą CD. Do całego cyklu jest przeznaczona kaseta audio "Kartki z kalendarza".iki są zgodne z "Podstawą programową" z 1999 roku i realizującym jej zalecenia programem "Słowa jak klucze II" (DKW-4014-72/99). ykl podręczników integracyjnych. Wiedza o języku i ortografia są bardzo mocno powiązane z tekstami literackimi, co pozwala uczniom dostrzec praktyczne znaczenie zdobywanych umiejętności. Rozbudowany system odsyłaczy między podręcznikiem, zeszytem ćwiczeń i płytą, indeksy zagadnień językowych i teoretycznoliterackich, specjalne kody kolorystyczne 8211; ułatwiają nauczycielowi szybkie znalezienie potrzebnych treści i skompletowanie materiałów potrzebnych do omawianego tematu.iki wychodzą naprzeciw założeniom reformy w dziedzinie nauczania blokowego. Przy omawianiu utworów literackich nauczyciel znajdzie wiele okazji, by odwołać się do wiadomości z historii (tzw. osie czasu, poświęcone m.in. życiu i twórczości największych polskich pisarzy), plastyki (reprodukcje obrazów, fotografie wielu dzieł sztuki), muzyki (kaseta). Ułatwi to uczniom widzenie kultury jako całości złożonej z wielu elementów wzajemnie na siebie oddziałujących. JUTRO PÓJDĘ W ŚWIAT jest przyjazny wobec ucznia. Podręczniki i zeszyty ćwiczeń są kolorowe, bogato ilustrowane, a wiadomości z nauki o języku podano w przystępnej i atrakcyjnej formie (ramki, zestawienia, schematy). Od nauczycieli i uczniów korzystających z tych podręczników wiemy, że bardzo się podobają zamieszczone w nich teksty literackie. Autorka starała się dobrać je tak, żeby były ciekawe dla ucznia w danym wieku, dostosowane do jego możliwości percepcyjnych i jednocześnie kształcące (mogą m.in. być punktem wyjścia do klasowych dyskusji na tematy ważne z wychowawczego punktu widzenia). W klasie czwartej, obok tekstów literackich, głównie twórców współczesnych, polskich i obcych; podejmujących tematy z najbliższego otoczenia dziecka, tematy związane z jego rodziną, rówieśnikami, szkołą, przyrodą; znajdują się utwory z kanonu lektur obowiązkowych (m.in. baśnie).ozdział poświęcono procesowi twórczemu (autor i jego dzieło, wywiady ze znanymi pisarzami). Część gramatyczno-językową potraktowano jako propedeutykę wiedzy o języku: autorka położyła szczególny nacisk na zrozumienie użyteczności różnych form językowych w codziennych sytuacjach życiowych.