OPIS
Część druga podręcznika jest przeznaczona do realizacji w grudniu, styczniu, lutym i pierwszej połowie marca, obejmuje więc 11 tygodni nauki.iony został system odniesień między podręcznikiem, kartami pracy i kartami matematycznymi w postaci kolorowych pasków na górze kart pracy i numerów w analogicznych kolorach w kartach matematycznych, które sygnalizują przynależność kart do określonych bloków tematycznych.ci podręcznika nie są odtwórczym odwzorowaniem tradycyjnego kalendarza podporządkowanego zmianom w przyrodzie i świętom. Wprowadzone zostały treści bardziej nowoczesne i aktualne, dzięki którym dziecko poznaje dynamicznie zmieniający się świat współczesny, uczy się w nim żyć i go współtworzyć. Przykładem może być obszerny blok poświęcony sztuce filmowej. Uczeń zapoznaje się z historią filmu, rozpoznaje różne gatunki filmowe, uczy się dokonywania świadomego wyboru oglądania programów i filmów przeznaczonych dla młodego widza, poznaje pracę osób znajdujących się na planie filmowym i w końcu sam tworzy swój własny film animowany.kstów literackich nie zabrakło klasyki ("Paweł i Gaweł", "Lis i kozieł"), baśni, współczesnej prozy, poezji i utworów satyrycznych. Całość została bardzo starannie opracowana graficznie i wzbogacona obszernym zestawem fotografii.lszym ciągu w niektórych dłuższych utworach zielonym tłem wyróżniono fragmenty przeznaczone do ćwiczenia ładnego czytania. Pod tekstami umieszczono pytania sprawdzające rozumienie przeczytanej treści, polecenia zachęcające do ćwiczeń i zabaw dramowych oraz do korzystania z innych źródeł wiedzy. Przy utworach, które zostały nagrane na kasecie, umieszczono specjalny symbol, przypominający nauczycielowi o możliwości wykorzystania na zajęciach odpowiedniego nagrania. Chmurkami "Zapamiętaj!", "Przypominam!" dobrze znany dzieciom Sobieradzik przekazuje ważne informacje i reguły ortograficzne lub gramatyczne.