OPIS
Podręcznik składa się z trzech części. Pierwsza i trzecia odpowiada jednej godzinie w cyklu kształcenia, natomiast druga dwóm godzinom. Podręcznik jest tak skonstruowany, aby w jasny i czytelny sposób pozwalał na realizacje 3 celów ogólnych zawartych w podstawie programowej, dotyczących:
• pozyskiwania, przetwarzania i tworzenia informacji;
• rozumienia i zastosowania nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów;
• opanowania czynności praktycznych.
Podręcznik jest napisany przystępnym językiem. Pozwala uczniowi na samodzielną pracę. Część właściwa zawiera treści nauczania bogato ilustrowane schematami, zdjęciami eksperymentów chemicznych. Treści podano w formie pytań i odpowiedzi, co ma prowokować ucznia do dostrzegania i rozumienia otaczającego świata. W podręczniku zwrócono uwagę na powiązanie omawianych treści z innymi przedmiotami nauczania oraz ze zdobytymi już umiejętnościami i wiadomościami na lekcjach przyrody. Pierwsza część, poświęcona MATERII, obejmuje rozdziały: 1. Chemia - dziedzina wiedzy 2. Rodzaje i przemiany materii 3. Wewnętrzna budowa materii 4. Wiązania chemiczne 5. Reakcje chemiczne. Na ich realizację przewidziano 30 ze 120 godzin edukacyjnych w cyklu kształcenia. Zagadnienia te mogą być realizowane przez 1 rok w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Numer dopuszczenia: 94/1/2009 Zgodny z nową podstawą programową