OPIS
Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów, którzy często rozpoczynają swoją naukę od Pascala i związanego z nim środowiska Delphi, próbuje stosować ją również w połączeniu z tym językiem.
Książka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona właśnie dla tych programistów. Opisuje bibliotekę OpenGL pod kątem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomocą Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje służące do generowania i wyświetlania grafiki -- począwszy od brył podstawowych, a skończywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby oświetlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D.
- Typy danych w OpenGL
- Metody rzutowania i wyświetlania sceny 3D na ekranie monitora
- Obiekty i bryły podstawowe
- Oświetlenie
- Umieszczanie napisów w scenie
- Korzystanie z map bitowych
- Materiały i tekstury
- Animacja
- Import obiektów 3D
Delphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj się, że w Delphi można również stworzyć realistyczną animację 3D.