OPIS
Artemis Fowl. Zaginiona kolonia to już piąta część cyklu książek o nastoletnim geniuszu.
Artemis to przedsiębiorczy i niezwykle inteligentny chłopiec, potomek sławnego, choć nieco podupadłego przestępczego rodu. Świat, w którym żyje, pełen jest elfów, wróżek i trolli. Jego życie również jest pełne przygód: Artemis wykradał elfom legendarny skarb, by przywrócić rodzinie dawną świetność, przechwycał ich technologię, która miała mu dać przewagę nad ludźmi, a innym razem brał udział w antarktycznej, kryminalnej przygodzie...
Tym razem kłopotu przyprawiają mu demony. Historia ta ma swoje źródło w dalekiej przeszłości. Przepełnione nienawiścią demony za pomocą zaklęcia chcą przenieść się poza czas, by przygotować się do kolejnej wojny z ludzkim gatunkiem. Ich zaklęcie nie działa jednak prawidłowo a w efekcie materializacja demonów staje się nieprzewidywalna. Nikt nie wie, gdzie i w którym momencie znów się pojawią? Tylko Artemis Fowl może zapobiec tragedii. Genialny chłopiec po raz kolejny łącząc swoje siły z kapitanem Holly Niedużą, próbuje odnaleźć zaginioną kolonię demonów zanim będzie za późno...
Przygody genialnego nastolatka cieszą się na całym świecie wielką popularnością. Artemis zyskał grono wielbicieli również w Polsce, stając się realnym zagrożeniem dla Harry'ego Pottera. Bohaterowie cyklu: Artemis Fowl, kapitan Holly Nieduża, komendant Bulwa oraz niezastąpiony krasnal-kleptoman Mierzwa Grzebaczek przeszli już do historii literatury dla młodzieży. O prawo do sfilmowania powieści stoczyły bój największe wytwórnie filmowe.
* * *
To rzecz dla wszystkich: dużych i małych, dziewczyn i chłopaków.
"Filipinka"
Autor porywa szalonym tempem i mnożącymi się niespodziankami. Bawi sarkastycznym humorem i galerią barwnych, charakterystycznych postaci. Łączy znakomitą rozrywkę z refleksją nad przyjaźnią, bezinteresownością i odpowiedzialnością.
"Co jest grane"
Colfer utworzył nowy, 'dzieciodorosły' gatunek książki. Rzecz niebywale wciągająca.
"Sunday Express"