OPIS
Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą zarówno w Polsce, jak i w innych rozwiniętych lub rozwijających się krajach niekiedy zmagają się z poważnymi trudnościami finansowymi. Państwo w ściśle określonych ustawowo warunkach udziela im wsparcia o charakterze systemowym, tj. powszechnym, odnoszącym się do całej gospodarki, bądź selektywnym, tj. przeznaczonym tylko dla tych, których działalność ma szczególne społeczno-gospodarcze znaczenie. Komentowana ustawa reguluje drugi z wymienionych aspektów ingerencji państwa w mechanizmy wolnego rynku, czyli udzielanie pomocy publicznej bądź w ramach programów pomocowych, bądź indywidualnie. Autorka, radca prawny, specjalizująca się w prawie konkurencji szczegółowo omawia warunki dopuszczalności udzielania pomocy publicznej: ogólne, czyli takie, które muszą być spełnione w każdym wypadku udzielania pomocy, niezależnie od jej przeznaczenia, oraz szczególne odnoszące się do pomocy regionalnej, horyzontalnej oraz udzielanej w sektorach uznanych za wrażliwe. Omówione też zostały zasady udzielania pomocy oraz jej nadzorowanie przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Publikacja niniejsza jest niezbędną lekturą dla wszystkich przedsiębiorców oraz adwokatów, radców prawnych i urzędników zajmujących się prawem konkurencji.