OPIS
Książka wpisuje się w dyskurs swym przedmiotem czyniący edukację obywatelską. Walorem opracowania jest usytuowanie go w przestrzeni wielokulturowej i poszukiwanie odpowiedzi na pytania o to: - jak edukacja obywatelska jest pojmowana na ?? teorii naukowych? - jak społeczeństwo obywatelskie i obywatelskość postrzega się w odniesieniu do takich procesów, jak transformacja i globalizacja? - jakie są uwarunkowania i wyznaczniki edukacji obywatelskiej wynikające z realiów społecznych, kulturowych i politycznych (ustrojowych) wielokulturowego państwa? - jak przebiega proces dorastania do obywatelskości? - jaka jest praktyka w zakresie edukacji obywatelskiej realizowanych w społeczeństwach zróżnicowanych kulturowo zarówno w jej intencjonalnym, jak i naturalnym charakterze? Podjęta problematyka badawcza może stać się przesłanką głębokiego namysłu nad edukacją obywatelską w społeczeństwach wielokulturowych. Adresatem książki jest środowisko szkół wyższych. Jest ona przeznaczona głównie dla studentów pedagogiki oraz kierunków nauczycielskich, także dla badaczy zagadnienia obywatelskości i edukacji obywatelskiej. Zobacz spis treści