OPIS
Książka ta dobrze obrazuje szerokość zainteresowań Autora, które rozpięte są od szeroko pojętej oświaty, jej procesów i funkcji bezpośrednich, pośrednich i dyrektywnych, poprzez zagadnienia młodzieży w sferach zagrożeń i nowych wyzwań, przez gamę kwestii edukacji dzieci i młodzieży na wsi i we wsi, aż do kwestii społecznych wywołanych przez przejście systemowe po roku 1989. Jest to zbiór świetnie dokumentujący i uprzystępniający w jednej książce prace o wielkiej wadze w kształtowaniu pedagogów społecznych, socjologów, pracowników sfery polityki i opieki socjalnej. Można dyskutować nad hierarchią kwestii społecznych przyjętą przez Ryszarda Borowicza, ale to hierarchia ważności przyjęta przez Autora i warto zastanowić się, czytając tę książkę, czy nie miał on racji, przyjmując taką strukturę i listę kwestii społecznych, nie poddając się modom politycznym i medialnym.