OPIS
Zapewnienie konkurencyjności jest we współczesnym świecie jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stają wszystkie podmioty gospodarcze. Szczególnego znaczenia nabiera zaś w Polsce, która po wstąpieniu do Unii Europejskiej przygotowuje się teraz do przystąpienia do strefy euro. Rozwiązanie tego problemu wymaga znajomości i umiejętności powiązania wielu zjawisk i uwarunkowań pochodzących z różnych dziedzin wiedzy.
Książka zawiera kompleksowy wykład na temat konkurencyjności w skali makro (gospodarki), mezo (sektorów) i mikro (przedsiębiorstw, w tym MSP). Porządkuje i systematyzuje wiedzę rozproszoną do tej pory fragmentarycznie w wielu publikacjach.
Autorzy przedstawiają w nim:
- prodstawy teoretyczne i terminologię, problemy konkurencyjności związane z globalizacją i procesami integracyjnymi, wyniki przeprowadzonych badań, doniesienia najnowszej literatury światowej, dużą liczbę przykładów pochodzących z praktyki gospodarczej. Publikacja jest z jednej strony podręcznikiem pomocniczym do przedmiotów związanych z konkurencyjnością, wykładanych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, z drugiej zaś znakomitą lekturą dla praktyków poszukujących wiedzy i inspiracji, jak zapewnić swoim firmom przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.