OPIS
Książka ukazuje współczesne, a zarazem szerokie spojrzenie na projektowanie wnętrz. Odsłania funkcjonowanie i wszelkie aspekty tej branży. Łączy historię, teorię i praktykę zawodu. Koncentruje się nie tylko na zagadnieniu tworzenia projektu i procesie jego realizacji od początku do końca, ale także na relacjach z klientem i dopasowaniu wnętrz do jego oczekiwań.
Przedstawiono w niej historyczny aspekt projektowania wnętrz oraz zmiany stylistyczne, jakie zaszły na przestrzeni wieków. Omówiono etapy powstawania i rozwoju projektu, a także metodologię zbierania informacji o kliencie. Zaprezentowano także wpływ badań na powstawanie nowych pomysłów i sposoby przekształcania idei w nowatorskie rozwiązania. Opisano sposoby poszukiwania materiałów, elementów wykończenia mebli i akcesoriów, zilustrowano teoretyczne i psychologiczne aspekty koloru oraz sposób, w jaki projektant przygotowuje tablicę koncepcyjną, aby zapoznać klienta z zarysem projektu. Dwa ostatnie rozdziały poświęcono omówieniu cech i postaw wymaganych od projektanta oraz umiejętności i wiedzę, jaką zdobywa w procesie kształcenia.