OPIS
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.
Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.
Dzieło [...] ogarnia stan wiedzy o diagnozie i diagnozowaniu w resocjalizacji. Wydaje się ono być znaczącym wkładem w rozwój polskiej diagnostyki resocjalizacyjnej, w jej usystematyzowanie, ujednolicenie teoretyczne i metodyczne. A zatem ma także wybitne walory dydaktyczne i może z pożytkiem służyć wszystkim zainteresowanym problematyką opieki, wychowania, terapii, pomocy społecznej i resocjalizacji aktualnej i potencjalnej.
(Z recenzji prof. Lesława Pytki)