OPIS
Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.
Poziom podręcznika: A1 Cechy podręcznika: -podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu Z przejrzysta struktura każdego rozdziału -łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych -wyraźny cel pracy językowej nauczyciela – budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej – reforma 2017 - konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie.
Budowa podręcznika: -sześć rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji – W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika – pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0 -system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych sprawności językowych u uczniów – zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania rozwijające sprawność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów przez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię -nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem – każdy rozdział zawiera zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania – ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego – wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras… -silny nacisk na komunikację – praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym – praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espanol en acción -teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: !Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego -praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto -prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału – ujęcie tabelaryczne z wykorzystaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych – sekcja: Mis apuntes de gramática -przejrzysty słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. sekcja: Mi primer diccionario -zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos -samoocena, sekcja: Autoevaluación.