OPIS
SPIS TREŚCI
0. Wstęp
1. Model systemu liczb przybliżonych
1.1. Systemy wiedzy rdzennej 1.2. Presymboliczne numeryczne systemy 1.3. Rozciągłość i numeryczność 1.4. Model reprezentacji ANS 1.5. Podsumowanie
2. Intuicja w dydaktyce matematyki
2.1. Intuicja matematyczna 2.2. Kontekst przekazu 2.3. Objaśnienia intuicyjne 2.4. Słowo końcowe
3. Semiotyka w dydaktyce matematyki
3.1. Kilka uwag o semiotyce 3.2. Problemy ze znaczeniem pewnych pojęć 3.3. Wynikanie syntaktyczne 3.4. Wynikanie semantyczne 3.5. Uwagi końcowe
4. Edukacja a myślenie matematyczne
4.1. Zarys koncepcji 4.2. Rola języka w edukacji matematycznej 4.3. Przekaz w edukacji matematycznej 4.4. Spiralny charakter edukacji 4.5. Egzemplifikacja w edukacji matematycznej 4.6. Intuicja w edukacji matematycznej 4.7. Problemy edukacyjne i ich przyczyny 4.8. Kontrowersje edukacyjne 4.9. Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych 4.10. Appendix
5. Gry w matematyce
5.1. Wprowadzenie 5.2. Heureza jako metoda nauczania 5.3. Definicja i podział gier dydaktycznych 5.4. Rola gier w nauczaniu matematyki 5.5. Wybrane gry matematyczne 5.6. Inspiracje 5.7. Zakończenie