OPIS
Ćwiczenia matematyczne kl. 1 cz. 3 z serii „Wielka Przygoda” łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.
Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.
Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.
Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.
Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.
Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.
Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.
Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.
Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.
Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.
Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.
Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach Czy to już umiem?