OPIS
MOJE SYLABKI W PRZEDSZKOLU to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową - prostą i skuteczną. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania. Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zadaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki.
Czytamy sylabami - to łatwe!
Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, który wprowadza i zachęca dzieci do nauki czytania. Metodyka ćwiczeń zakłada, że najważniejszą i najmniejszą jednostką percepcji jest sylaba. Dlatego każda nowa spółgłoska jest pokazana w sylabie otwartej (połączenie z samogłoską w wygłosie, np. PA, MO). System wprowadzania samogłosek i sylab jest zgodny z Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania®prof. Jagody Cieszyńskiej. Zadania i rozkład materiału w zeszycie jest zintegrowany z opracowanym przez Autorki Programem Moje sylabki – serii pomocy do wczesnej nauki czytania.
Pracując z ćwiczeniami, dzieci nauczą się czytać sylabami otwartymi. Aby usprawnić ten proces, należy pamiętać o koniecznym warunku – unikaniu głoskowania (nazywania spółgłosek w izolacji, bez samogłoski).
Kolorowa szata graficzna ćwiczeń, naklejki i różnorodne zadania wspomagają naukę odczytywania sylab, a następnie wyrazów i prostych zdań. Dzieci uczą się również zapisu sylab (wielkie litery), kolorują, wyszukują i łączą. Różne rodzaje aktywności angażują dziecko do wykonywania kolejnych ćwiczeń i przyspieszają zapamiętywanie obrazu poznanych sylab.
Autorki:
Agnieszka Fabisiak-Majcher - logopeda, surdopedagog, doświadczony terapeuta Metody Krakowskiej®. Od wielu lat pomaga dzieciom w pokonywaniu trudności w mówieniu i komunikacji. Mama Krzysia i Stasia.
Elżbieta Ławczys - językoznawca, logopeda, terapeuta Metody Krakowskiej®. Współautorka wielu pomocy edukacyjnych dla dzieci. Autorka bloga o tematyce dwujęzyczności. Mama Maksia, Ali i Mileny.