OPIS
Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Jest to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości.