OPIS
Zeszyt ćwiczeń DYSGRAFIA to sprawdzona pomoc dla dzieci, którym pisanie i rysowanie sprawia trudność, wzbudza niechęć i powoduje problemy w nauce.
"Dysgrafia. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą - Poziom 3" to elementarne ćwiczenia dla uczniów nauczania zintegrowanego (7-, 8-latki).
W zestawie znajdują się odpowiednio dobrane ćwiczenia, które umożliwią dzieciom:
trening mięśni dłoni i palców,
poprawę koordynacji wzrokowo-słuchowej,
naukę posługiwania się przyborami,
ćwiczenie precyzji,
wykształcenie nawyków koniecznych do poprawnego pisania.
W zestawie znajdują się następujące typy zadań:
zapełnianie dużych płaszczyzn ruchami poziomymi, pionowymi z zachowaniem kierunku od strony lewej do prawej, z góry na dół;
zakreskowywanie kół i form kolistych okrężnymi ruchami ręki;
zapełnianie konturów rysunków o dużym formacie;
kreślenie na papierze dużych, swobodnych ruchów za pomocą kredek, mazaków, pędzla, a nawet palca zanurzonego wcześniej w farbie;
rysownie kształtów łukowatych po śladzie;
obrysowywanie szablonów;
łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą;
rysowanie figur, szlaczków;
ćwiczenia poprawiające spostrzegawczość, oparte na zasadzie odnajdywania szczegółów, uzupełniania elementów czy kojarzenia form;
łączenie obrazków z odpowiednimi pojęciami.
Do wykonania zadań będzie potrzebny nie tylko ołówek i kartka papieru, lecz także kredki, pisaki, farby oraz plastelina tak, aby ćwiczenia te mogą stać się ciekawą, interesującą zabawą.
Dysgrafia - czyli trudności związane z techniką pisania, objawiające się niskim poziomem graficznym pisma. Sprawne pisanie wymaga odpowiednich umiejętności manualnych – precyzji ruchów ręki, koordynacji wzrokowo-ruchowej i jest, obok czytania, podstawową umiejętnością nabywaną w szkole. Nauka pisania jest procesem trudnym i dla wielu uczniów stanowi duży problem. Często zdarza się tak, że mimo prawidłowego rozwoju umysłowego dziecka, jego dobrych chęci oraz starań ze strony nauczycieli i rodziców, nie radzi sobie ono w tej dziedzinie. W rezultacie obserwujemy różnego rodzaju trudności w nauce, które w niekorzystny sposób wpływają na jego rozwój psychiczny.