OPIS
By Twój e-biznes był prowadzony legalnie
Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.
Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.
O autorach
Piotr Kantorowski - przedsiębiorca, prawnik, podcaster, ultramaratończyk. Od ponad pięciu lat prowadzi Kancelarię Prawną Kantorowski, Głąb i Wspólnicy, która wspiera przedsiębiorców w ich codziennych wyzwaniach, w tym przede wszystkim na rynkach e-commerce, digital marketingu i IT. Od ponad dwóch lat nagrywa podcast Prawo dla Biznesu. Za jego pośrednictwem pomaga przedsiębiorcom wykorzystać prawo na ich rzecz w biznesie.
Paweł Głąb - radca prawny. Wspólnik w Kancelarii Prawnej Kantorowski i Wspólnicy. Specjalista w zakresie prawa handlu elektronicznego, ochrony danych osobowych oraz prawa własności intelektualnej. Obszar jego praktyki obejmuje obsługę prawną podmiotów branży internetowej, usług mobilnych oraz handlu elektronicznego. Autor licznych artykułów w prasie branżowej sektora e-commerce.