OPIS
Tom drugi koncentruje się na kieleckiej prasie, omawiając: komiksy propagandowe okresu socrealizmu, lata 60. i 70., gdy dominowały rozbudowane formy narracyjne (od "Sierżanta Cienia" do "Hubala"), krótkie utwory i przedruki z prasy zachodniej (frankofońskiej, niemieckiej i amerykańskiej), wykorzystanie komiksu w reklamie prasowej, konkursach, strategie wydawców i właścicieli w odniesieniu do publikacji serii obrazkowych, lata 90. i 00., gdy na łamach prasy kieleckiej debiutują (lub stawiają jedne z pierwszych kroków) twórcy decydujący o kształcie komiksu w kolejnych latach – Jerzy Ozga, Dariusz Żejmo, Robert Łysak, Grzegorz Sobczak, Marcin Kot, Tomasz Łukaszczyk, Dariusz Rzontkowski i kilkudziesięciu innych autorów. Skonfrontowani zostali z twórcami starszymi, którzy usiłują korzystać z poetyki komiksu. Osobny rozdział poświęcony został postaci Zbigniewa Jujki, którego prace drukowano na łamach kieleckiej prasy przez pół wieku.