OPIS
Szanowny Czytelniku, jeżeli szukasz poradnika dobrych manier, nie bierz tej książki do ręki! Ona jest dla tych, którzy znają dobre maniery. Nierzadko znają je już od pokoleń. Nie ma tu porad, jak wiązać krawaty, dobierać spinki do mankietów, zegarki do garniturów, na ile guzików zapinać marynarkę, ani jak jeść bezy. O tym już pisuje liczne grono Autorów. Ekspertów dobrych manier mamy więcej, niż dobrych manier.
Po wojnie, kiedy Polska wkroczyła na trakt awansu społecznego, na łamach Przekroju dobre maniery krzewił z powodzeniem Demokratyczny Savoir-Vivre. Wtedy nie było biznesu, upaństwowiono przemysł i handel. Dzisiaj biznes jest, lecz za to Polskę ogarnia kryzys wartości. Za mało w niej zaufania, za dużo kłamstw, arogancji.
Książka adresowana jest do środowisk gospodarczych. Sednem biznesu jest transakcja, sednem transakcji porozumienie stron, sednem porozumienia – wzajemne zaufanie. Etykieta może wspomóc zaufanie, przysłużyć się porozumieniu. Na tym polega kreowana przez nią wartość. Autor wskazuje, na czym ta wartość polega i jak ją spożytkować.