OPIS
Piękno to tradycyjna kategoria estetyczna. Jest niedoścignionym ideałem, a równocześnie wartością mocno powiązaną z naszym codziennym życiem. Ta podwójność niesie wiele konsekwencji: dobrych i złych. Związki z życiem zapewniają pięknu nieustanną ważność i znaczenie, natomiast szeroki kontekst odniesień wywołuje jego rozmycie. Autorka pracy Piękno w kulturze ponowoczesnej nie rezygnuje z przedstawienia złożoności sytuacji, jednocząc teorię z praktyką. Specyficzna pozycja piękna wymaga zarówno filozoficznych rozważań, jak i analizy konkretnych przykładów tekstów kulturowych. Dlatego w książce spotykają się intrygujący dyskurs estetyzacji oraz filozoficzne problemy wartości estetycznych z teoriami kultury popularnej. Pole teoretyczne zostało wzbogacone interesującymi przykładami działań artystycznych oraz reklam. Pozwoliło to przedstawić różnorodne zagadnienia: współczesne odwołania do klasycznego rozumienia piękna, połączenie piękna z problemem kształtowania tożsamości, rozumienie piękna w zespoleniu z wzorami społecznymi, przenikanie sztuki i kultury popularnej oraz krytykę piękna. Praca Piękno w kulturze ponowoczesnej nie stanowi zamkniętej teorii, lecz jej autorka z perspektywy filozoficznej snuje otwarte refleksje nad otaczającą nas rzeczywistością.