OPIS
Niektórzy ludzie rodzą się po to, by można ich było pochować.
Okrzyknięty przez Los Angeles Times jako „nadzwyczajny, godny najwyższej uwagi i wybitnie uzdolniony” – Donald Ray Pollock serwuje nam mroczną i wciągającą wizję Ameryki, będącej źródłem literackiej ekscytacji największego kalibru.
W Diable wcielonym, Donald Ray Pollock stworzył historię będącą mariażem wynaturzonej intensywności typowej dla Urodzonych morderców Olivera Stone’a oraz religijnych i gotyckich inspiracji dziełami Flannery O’Connor z czasów jej najmroczniejszej twórczości.
Z akcją osadzoną na prowincji w południowym Ohio i Zachodniej Wirginii, Diabeł wcielony przedstawia galerię zajmujących i dziwacznych postaci, od czasów II wojny światowej do lat sześćdziesiątych XX wieku. Wśród nich jest Willard Russell, dręczony wspomnieniami rzezi na Południowym Pacyfiku weteran wojenny, który nie może uratować swojej pięknej żony, Charlotte, ze szpon powolnej śmierci z powodu raka, bez względu na ilość wylanej krwi na swoim ołtarzu ofiarnym. Mamy tu małżeństwo seryjnych morderców, Carla i Sandy Hendersonów, którzy przemierzają amerykańskie autostrady w poszukiwaniu odpowiednich modeli do zdjęć i wyeliminowania. Są też bojący się pająków kaznodzieja Roy i jego kaleki pomocnik Theodore, mistrz gry na gitarze, uciekający przed wymiarem sprawiedliwości. W samym środku tego zamieszania znajduje się Arvin Eugene Russell, osierocony syn Willarda i Charlotte, który wyrasta na dobrego, lecz gwałtownego człowieka.
Donald Ray Pollock splata wszystkie wątki w trzymającą w napięciu fabułę, po której czytelnicy będą zaskoczeni i głęboko poruszeni. Swą pierwszą powieścią udowodnił, że jest doskonałym narratorem sprawdzającym się w najmroczniejszym i najbardziej bezkompromisowym, amerykańskim gatunku.
Reżyser Antonio Campos pracuje nad ekranizacją „Diabła wcielonego”. W gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy m.in. Roberta Pattisona.
„Brutalnie twórcza i niekonwencjonalna… Pollock wie jak przykuć uwagę czytelników i sprawić, aby zabrakło im tchu.” – The New York Times Book Review
„Ta książka powinna ugruntować reputację Pollocka jako znaczącego głosu amerykańskiej literatury.” – Los Angeles Times
„Może cię odrzucać, szokować, a już na pewno przerażać, ale i tak przeczytasz ją do końca.” – The Washington Post
„Rozbrajająco przyjemna proza z przerażającą domieszką czarnego humoru... Umiejętnie korzysta z konwencji gotyckiego horroru z Południa.” - The Wall Street Journal
„Czyta się ją tak, jakby była owocem miłości O'Connor i Faulknera, schwytanym przez Cormaca McCarthy'ego, trzymanym w klatce na tyłach domu i zmuszanym do jedzenia wyłącznie krążków cebulowych, Oxycontinu i ciągłego oglądania filmu Terrence'a Malicka „Badlands”. - The Oregonian.
„Debiutancka, zajmująca i emanująca przemocą powieść Donalda Raya Pollocka... sugeruje nadejście nowego gatunku literatury pięknej – literacką rzeźnię. Subtelna charakterystyka postaci – jest. Świetnie skonstruowane dialogi – są. Entuzjastyczna ilość morderstw i chaosu – jest.” - The Daily Beast.
„Elektryzująca... Po każdej z historii musiałam wyjść na spacer i ochłonąć.” - Katherine Dunn, autorka „Greek Love”
„Donald Ray Pollock na nowo definiuje określenie „American Gothic”, czerpiąc inspirację z Flannery O'Connor i Williama Faulknera i podkręcając je na maksa... Jak już zaczniesz czytać, nie będziesz mógł się oderwać.” - Herald
„Jeden z najbardziej zuchwałych i znaczących pisarzy naszych czasów... Jeśli bracia Cohen chcą kolejnego Oscara, powinni od razu kupić prawa do tej książki.” - Scotland on Sunday