OPIS
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie ANDRZEJ DĄBRÓWKA, MACIEJ MICHALSKI, Wstęp
MACIEJ MICHALSKI, Mediewalizm w kulturze popularnej - dalszy ciąg wstęp Część I. Translatio stndii w kulturze intelektualnej i literackiej średniowiecza
MIECZYSŁAW MEJOR, Rozważania o antyku w polskim średniowieczu DOROTA GACKA, „Diabeł narodził się w Atenach", czyli o niechęci do antyku w Eklodze Teodula
PIOTR SALWA, Wczesna recepcja Dekameronu Boccaccia we Francji (1414 - 1545)
MARIA WICHOWA, Exhortatio ad paenitentiam Dominika z Prus (Kartuza, 1382-1460) i parafrazy tego dzieła w polskiej poezji zakonnej. Transfer średniowiecznej duchowości do barokowego nauczania franciszkańskiego
Część II. Mediewalizm w kulturze nowożytnej i współczesnej
MARIUSZ KAZAŃCZUK, Czy Bartosz Paprocki korzystał z Kroniki Galla?
DOROTA GACKA, Z jakiego rękopisu Galla Anonima korzystał Bartosz Paprocki? (aneks do artykułu Mariusza Kazańczuka)
MAŁGORZATA RYGIELSKA, Chrześcijaństwo w Polsce wieków średnich w ujęciu Ignacego Lubicz Czerwińskiego
MATEUSZ KOSONOWSKI, Problem recepcji dzieła De imitatione Christi (przypisywanego Tomaszowi z Kempen) w Księgach narodu i pielgrzymstwa polskiego Adama Mickiewicza
MAŁGORZATA DELIMATA-PROCH, Kiedy obca (władczyni polskiego średniowiecza) staje się wrogiem? Refleksja na temat narzędzi i źródeł inspiracji autorów popularnonaukowych opracowań dziejów Polski końca XIX i początków XX wieku
ADAM REGIEWICZ, Polityczność średniowieczności. Dante - Villon - Chaucer, czyli dyskurs władzy w literaturze popularnej
TOMASZ GRZEBYK, Refleksja nad sposobem ukazania średniowiecza we współczesnej kinematografu — edukacja czy popularyzacja?