OPIS
Jest to przewodnik na drodze doskonalenia zarządzania organizacjami świadczącymi usługi medyczne, ze szczególnym przeznaczeniem dla personelu medycznego i managerów podmiotów leczniczych.
„Zarządzanie podmiotem leczniczym” to nowoczesna publikacja, która za punkt wyjścia przyjmuje marketing relacyjny, następnie przechodzi do kształtowania kultury organizacji i marketingowego zarządzania jakością, by na koniec pokazać istotę budowania wartości z klientem.
Po przedstawieniu uwarunkowań funkcjonowania podmiotów świadczących usługi medyczne, wprowadza Czytelnika w zagadnienia zarządzania marketingowego, następnie jakości w usługach medycznych, kultury organizacji świadczącej usługi medyczne i dalej kieruje się w stronę wartości usługi.
Pozycja zapewnia fachowe przedstawienie kwestii związanych z zarządzaniem gospodarką finansową, a w jej ramach zagadnień finansowania świadczeń i alokacji środków finansowych w systemie.
Mając na uwadze praktyczny charakter publikacji, wybrano najważniejsze wątki dotyczące aspektów prawnych.
Publikacja jest przeznaczona dla:
- studentów na kierunkach związanych z zarządzaniem w ochronie zdrowia,
- słuchaczy studiów podyplomowych i managerskich, MBA i dla kadry medycznej,
- personelu pielęgniarskiego jako lektura podstawowa w ramach kursów kwalifikacyjnych i specjalizacji w dziedzinie „Organizacja i Zarządzanie”,
- osób zajmujących kierownicze stanowiska w zakładach opieki zdrowotnej.
Informacja o autorze/ redaktorze:
Prof. nadzw. dr hab. Monika Dobska – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz konsultant ds. marketingu i zarządzania przez jakość w usługach medycznych. Kierownik Studiów podyplomowych: Zarzadzanie w opiece zdrowotnej, Menadżer w opiece zdrowotnej. Wykładowca studiów podyplomowych i MBA z zakresu systemu zarządzania przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej. Autorka i współautorka ponad 100 publikacji w tym szeregu z zakresu zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej.