Ograniczanie niepewności i ryzyka w działalności handlowej firmy.

okładka

Ograniczanie niepewności i ryzyka w działalności handlowej firmy.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

Tematem niniejszej publikacji jest ryzyko, jego wpływ na działalność przedsiębiorstwa oraz możliwe sposoby zabezpieczenia się przed sytuacjami niepewnymi.
Ryzyko dotyczy niemal każdego przedsiębiorstwa, zwłaszcza działań związanych ze sprzedażą. A należy zauważyć, iż prawie każdy podmiot funkcjonujący na zasadach komercyjnych sprzedaje jakiś rezultat swych działań, producent - wytworzone wyroby, usługodawca - usługi, handlowiec - towary itd. I każdy obecnie musi liczyć się z tym, że ryzyko to jest szczególnie wysokie, ponieważ warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w związku ze wzrostem niepewności makroekonomicznej bardzo się zmieniły.
Przedsiębiorstwa dokonują transakcji kupna-sprzedaży na rynkach krajowym i zagranicznym. Każde z tych działań wywołuje niebezpieczeństwo poniesienia straty bądź zwiększenia kosztów. Przedsiębiorstwa eksportujące narażone są na ryzyko w większym stopniu, ponieważ ponoszą konsekwencje działalności na rynku krajowym, a ponadto narażone są na ryzyko związane z eksportem.
Publikacja jest praktycznym poradnikiem pokazującym, jak szybko i skutecznie ograniczać różne rodzaje ryzyka. Przeznaczona jest dla czytelnika- -praktyka, który szuka rozwiązania swoich problemów, związanych z niesolidnym partnerem, opóźnionymi płatnościami, nieznajomością instrumentów zabezpieczających przed takimi zdarzeniami. Oprócz części teoretycznej,
w której przedstawiono w sposób formalny metody i instrumenty ograniczania poszczególnych ryzyk (ryzyka kredytowego, towarowego, kraju i rynkowego), zaprezentowano również te, które są na co dzień przydatne w polskiej praktyce gospodarczej. Część teoretyczna w każdym rozdziale przeplatana jest przykładami z praktyki przedsiębiorstw funkcjonujących w polskich warunkach gospodarczych, sprzedających swe produkty w kraju i za granicą. Opisano i przeanalizowano m.in. ofertę produktową oraz cenową 6 banków, 12 towarzystw ubezpieczeniowych, 6 wywiadowni gospodarczych oraz innych instytucji, które mogą wesprzeć przedsiębiorstwo w zakresie ograniczania ryzyka związanego z działalnością handlową. Wnioski prezentowane są w formie czytelnych tabel i wykresów.
W pracy zaproponowano również koncepcję skutecznego ograniczania ryzyka finansowego w działalności handlowej. Ma ona charakter metodyczny i zawiera propozycje logicznego układu postępowań w celu ograniczania ryzyka.
Z zaprezentowanej koncepcji oraz jej weryfikacji wynika, że przedsiębiorstwo poprzez postępowanie według określonej procedury może ograniczyć ryzyko finansowe działalności handlowej. Oznacza to zmniejszenie ryzyka całkowitego przedsiębiorstwa, osiąganie lepszych wyników finansowych, minimalizację strat, zwiększenie konkurencyjności oraz wzrost wartości podmiotu.
Praca niniejsza może być użyteczna dla osób, podmiotów, przedsiębiorców, którzy:
podejmują decyzje dotyczące przyszłości, a ich rezultat nie jest znany;
prowadzą działalność handlową w kraju i za granicą;
udzielają swoim kontrahentom kredytów handlowych.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:148x210 mm
  • Liczba stron:152
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788388840678
  • Data wydania:styczeń 2005
  • Numer katalogowy:37343

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher