OPIS
Szok kulturowy, czyli, mówiąc inaczej, "poczucie obcości", stał się w dzisiejszym świecie globalnego biznesu czynnikiem mającym decydujący wpływ na odnoszenie sukcesów. Jednocześnie szok ten stanowi rodzaj ryzyka zawodowego, kiedy nie udaje nam się dostosować do zagranicznych kolegów, którzy mają inne motywacje, zachowania oraz sposoby podejmowania decyzji. Co siódmy menedżer brytyjski ponosi klęskę w międzynarodowych interesach. Elizabeth Marx, przedstawia zestaw praktycznych i konstruktywnych wskazówek dotyczących radzenia sobie z szokiem kulturowym. Autorka udowadnia także, że możemy być efektywni w pracy w warunkach międzynarodowych, jeśli wykształcimy w sobie umiejętności adaptacji. Ta książka, w przeciwieństwie do innych, traktuje międzynarodowego menedżera jako istotę ludzką o określonych potrzebach rozwoju zawodowego i osobistego. Książka zawiera, zebrane przez autorkę, opisy autentycznych przypadków sytuacji i zachowań. Zostały wykorzystane również osobiste doświadczenia autorki, ponieważ jako psycholog pochodzenia niemieckiego pracuje ona i prowadzi badania w Wielkiej Brytanii oraz w Singapurze. Ponadto znajdziemy tu opinie międzynarodowych liderów biznesu, takich jak Peter Job z firmy Reuters oraz Walter Haselkus z firmy Rover i Win Bishoff z firmy Shroders, którzy dzielą się swoimi poglądami. Wywiady te są źródłem inspiracji dla wszystkich menedżerów na temat tego, w jaki sposób osiągnąć sukces, działając na arenie globalnego biznesu.