OPIS
Jeśli znasz ucznia, który pisze niewyraźnie i nieczytelnie, ma problemy z planowaniem tekstu na stronie i wykonywaniem prostych czynności manualnych, a na dodatek otrzymuje w szkole słabe oceny za wytwory swojej pracy, sięgnij po tę książeczkę i włącz przygotowane w niej zadania w program jego codziennej aktywności. Zaprezentowane ćwiczenia tylko z pozoru wydają się proste, ponieważ dzieci wkładają wiele wysiłku w ich zrobienie. Wiele kart pracy zostało zaplanowanych tak, aby zaangażować w proces pisania wszystkie zmysły: kinestezję, wzrok, słuch, dotyk. Te ćwiczenia, nazwijmy je bazowe, to pierwszy krok do komponowania tekstu, redagowania notatki, pisania w odpowiednim tempie, „ubierania myśli w słowa” bez wysiłku. Ćwiczenia grafomotoryczne w niniejszej publikacji zostały z powodzeniem przetestowane u podopiecznych Ośrodka Rehabilitacji Dzieci w Centrum Medycznym „Zdrowie” w Kielcach oraz podczas konsultacji terapeutycznych w Zakładzie Komunikacji Językowej Instytutu Filologii Polskiej w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zrób kolejny krok, aby pomóc dziecku w automatyzacji procesu pisania.