OPIS
To nie tylko brawurowy thriller z polityczną międzynarodową intrygą i bohaterką jak „dziewczyna z tatuażem”– niebezpieczną, wrażliwą i nieodgadnioną, ale i intrygująca opowieść o utraconej miłości i zaprzepaszczonych ideałach.
Tom 1 Trylogii Hartlandzkiej
Na ciele ma blizny. Potrafi zabić jednym ciosem. Lecz wciąż pamięta smak niewinności. Niewinności, która umarła dawno temu, jak prawie wszystkie jej wspomnienia. Pozostały blizny, jedyne namacalne przypomnienie o tym, co straciła... Dziennikarka i mistrzyni sztuk walki Farah Hafez odgrodziła się pancerzem od przeszłości. Ale wszystko zmienia jedno słowo, które słyszy w amsterdamskim szpitalu. Powtarza je ranny chłopiec. Tylko Farah je rozumie. I domyśla się, że małego Afgańczyka spotkało coś o wiele bardziej przerażającego niż potrącenie przez samochód… Rozpoczyna śledztwo. Pomaga jej Paul Chapelle, korespondent w Johannesburgu. Kiedyś bawili się jako dzieci w ogrodzie motyli w Kabulu… Teraz dochodzenie wciągnie ich w szaleństwo zbrodni: od Amsterdamu po Afganistan, RPA, Indonezję i Rosję. Wszędzie czyha na nich śmierć i piętno ich własnej przeszłości. Po tej niebezpiecznej podróży ich życie już nigdy nie będzie takie samo…
„Niesłychanie bogata powieść, w której wątki polityczne i społeczne genialnie łączą się z osobistymi wątkami głównych bohaterów, nigdzie nie popadając w schematyzm”. z uzasadnienia jury holenderskiej nagrody Schaduwprijs dla najlepszego debiutu w kategorii thriller
„Ambitny thriller z filmową akcją o międzynarodowym rozmachu i skomplikowaną mieszanką zdarzeń: od handlu dziećmi po nadużycia władzy i ogólnoświatowe siatki przestępcze”. „DE LIMBURGER”
WALTER LUCIUS (pseudonim literacki Waltera Goverde – holenderskiego scenarzysty, reżysera teatralnego i producenta telewizyjnego) światowy rozgłos zdobył thrillerem Motyl i burza. W roku 2013 powieść została wyróżniona prestiżową holenderską nagrodą Schaduwprijs. W 2016 zagraniczni wydawcy przypuścili szturm na autora. Prawa do publikacji Motyla i burzy kupiono w 10 krajach. We Francji książka zdobyła nominację do nagrody Prix du Polar, w Belgii – do Diamanten Kogel. Producenci filmowi są zainteresowani ekranizacją.