OPIS
Już sam tytuł wskazuje, że książka adresowana jest do nauczycieli języka angielskiego. I to zarówno do tych, którzy niosą na swych barkach odpowiedzialność za pierwszy kontakt dziecka z językiem obcym, jak i do tych, którzy poszerzają zakres wiedzy uczniów klas IV–VI. Na truizm zakrawa stwierdzenie, że najlepszą metodą nauki, szczególnie u dzieci młodszych, jest zabawa. Wiedzą to wszyscy – i pedagodzy, i rodzice. Dla wszystkich tych nauczycieli, którzy po tę metodę nauczania często sięgają, książka stanowić może nieocenioną pomoc. Zawiera bowiem zbiór tematów, którym zabawy językowe mogą być poświęcone. Są to np. kolory, części ciała czy członkowie rodziny, czyli te najbardziej podstawowe elementy słownika małego dziecka. Oprócz tematów, jakie zaproponowała autorka w „Między nami anglistami…”, czytelnik odnajdzie też propozycje doboru odpowiednich pomocy „naukowych” i rekwizytów. Monika Prusińska w swej książce wskazuje również na istotną rolę w zabawach językowych takich części składowych, jak konieczność umieszczenia w nich stałych elementów zajęć i różnorodnych sposobów nagradzania. Na końcu książki nauczyciele znajdą przydatne wierszyki, mogące służyć dzieciom jako wyliczanki także poza lekcjami angielskiego. A jak wiadomo – wyliczanki pozostają w pamięci na długo. Podobnie jak treści prezentowane uczniom w formie zabawy.