OPIS
Nie ma drugiego takiego narzędzia w obszarze HR, które byłoby tak ważnym elementem oddziaływania na pracownika, a z drugiej strony użyte niewłaściwie lub niewłaściwie zaprojektowane mogłoby przynieść duże szkody i niepowetowane straty dla organizacji.
Celem publikacji jest zaprezentowanie schematu pozwalającego na samodzielne skonstruowanie lub przynajmniej świadome uczestnictwo w projektowaniu systemu premiowego. Ma ona za zadanie pomóc czytelnikom w zrozumieniu, jak działają mechanizmy premiowe i jak ich właściwa budowa pozwoli wzmocnić motywację pracowników, chroniąc interesy firmy. Konstrukcja książki i punkt widzenia przyjęty w trakcie pisania ustawiają czytelnika w pozycji osoby zarządzającej, szefa HR, osoby odpowiedzialnej za projektowanie systemu. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: - funkcje systemu premiowego, - rodzaje systemów wynagrodzeń, - relacje między premią a płacą zasadniczą, - premie indywidualne i premie zespołowe, - grupy premiowe, - krzywe premiowe, - częstotliwość i wysokość wypłacanej premii, - wybrane mechanizmy premiowe, - analizy wykonalności projektowanego systemu premiowego, - zasady projektowania systemów premiowych w praktyce.