OPIS
Przedstawiamy kolejną pozycję poświęconą glottodydaktyce języków obcych: "Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej".Dr hab. Jolanta Sujecka-Zając w swej najnowszej książce zapoznaje czytelnika z autorską koncepcją modelu kompetentnego ucznia, opartego na profilach Menedżera, Artysty i Naukowca; podkreśla rolę nauczyciela, który przyjmuje na siebie funkcję mediatora pomiędzy uczącym się a treściami przedmiotowymi, w uświadamianiu i kształceniu własnych kompetencji ucznia aby w ten sposób wspomóc autonomię indywidualnego i harmonijnego procesu nauki języka obcego. Autorka kolejno omawia poszczególne profile, przytacza dane z badań własnych, które miały na celu określenie osobistego profilu osób ankietowanych, przedstawia ich analizę i wynikające z niej szczególnie cenne z perspektywy glottodydaktycznej wnioski.