OPIS
Autor – światowy autorytet w dziedzinie zarządzania strategicznego – kompleksowo i bardzo przejrzyście opisuje: – najważniejsze narzędzia analizy strategicznej, – główne źródła przewagi konkurencyjnej, w tym zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa, – współczesne koncepcje strategii biznesu w kontekście wybranych cech sektorów, – główne wymiary strategii korporacyjnej (rozwoju przedsiębiorstwa), – społeczną odpowiedzialność biznesu wobec presji maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy.
Autor książki kładzie nacisk na praktyczną realizację strategii, godząc efekt skali z elastycznością, innowacyjność z efektywnością i globalizację z potrzebami lokalnymi. Osiągnięcie sukcesu wymaga bowiem dogłębnego zbadania konkurencji, potrzeb klientów oraz mocnych i słabych stron firmy. W świetle ostatniego kryzysu finansowego szczególnie ważna jest umiejętność doboru i realizacji strategii konkurowania i rozwoju w dynamicznym, nieprzewidywalnym otoczeniu biznesu.
Robert M. Grant jest profesorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie i profesorem wizytującym Uniwersytetu Georgetown w Waszyngtonie i City University w Londynie.
***
„Robert M. Grant stworzył wybitne dzieło o zarządzaniu strategicznym, które stanowi przykład połączenia dyscypliny intelektualnej, integracji treści, praktycznego znaczenia i odniesienia do konkretnych sytuacji”. prof. Mingfang Li, California State University, Northridge
„Lektura obowiązkowa dla menedżerów i studentów kierunków ekonomicznych”. prof. dr hab. Tomasz Gołębiowski, Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej